2021.05.10(MON)|★Employee introduction baton VOL.3★
みなさんこんにちは!
採用担当の森本です!
Hello everyone, I'm Morimoto in charge of HR!
あっという間にGWも終わり、5月も中盤にさしかかってきています!早い!
夏をちらつかせるような暑い日もあり、
早くもクーラーに手を伸ばしてしまいました。。。
GW is over in no time, and May is approaching the middle stage!
Recently, there are hot days like summer...
夏がこわい。。。笑
So hot...
余談はさておき、
今月も社員紹介バトンやっていきます~(^O^)/
Aside from that, we will introduce an employee this month again ~ (^ O ^) /
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
【PROFILE】
名前 (Name):澤原 隆太 (Ryuta Sawahara)
拠点/役職 (Workplace/Position):福岡支店/支店長 (Fukuoka/Branch Manager)
社歴 (The career in the company):10年 (10 years)
出身大学 (Graduation University):Sunshine Coast大学 (Sunshine Coast University)
【Q&A】
Q1.仕事内容は?
What's your job?
A.カスタマーサービス業務
Customer service operations.
Q2.入社を決めた理由は?
Why did you choose Knot Global HD?
A.社内雰囲気が良さそうだったから。
Because the atmosphere in the company looked good.
Q3.ノットグローバルホールディングスってどんな会社?
What is KNOT GLOBAL like?
A.夢がある会社。
A company with a dream.
Q4.仕事でやりがいを感じる瞬間は?
What kind of times do you feel the worth for work?
A.お客様の要望にお応えすることができた時。
When we were able to meet the needs of our customers.
Q5.今ハマっていることは?
What are you into these days?
A.ウーバーイーツ
Uber Eats!
Q6.リフレッシュ方法は?
What do you do for your refreshment?
A.食べること
Eating!
Q7.今後ノットグローバルホールディングスで挑戦したいこと!
Is there something that you would like to challenge at KNOT GLOBAL in the future?
A.各国に拠点を作りたい!
I want to open a branch office in many countries.
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
澤原支店長、ありがとうございました~!
Thank you for Sawahara Branch Manager!
TOP写真のあのポーズ、
どこかで見覚えがあるのは気のせいでしょうか(笑)
澤原さんは福岡支店の支店長として、
主にカスタマーサービス業務をメインに担当されています。
カスタマーサービス業務とは、お客様から届いた通関時必要書類をチェックし
通関業者へ送付する役割を担っています!
The customer service business is responsible for checking the documents required for customs clearance received from the customer and sending them to the customs broker!
貨物のサイズ・重さ・価格などが書面の情報と合っているか、
ものすごいスピードと集中力でさばいていきます!
Quickly and accurately check that the size, weight, price, etc. of the cargo match the written information!
1つの輸送でも本当に多くの書類が発生しますが、
カスタマーサービス部のみなさんの力によって
税関へ1日にたくさんの申告ができています!
Even one shipment requires a lot of documents, but thanks to the help of the customer service department,
we are able to file many declarations to customs in a day!
みなさんにも新しく部署をご紹介出来てよかったです~♪
I'm glad I was able to introduce a new department to everyone ~ ♪
また次回の社員をお楽しみに★
Please look forward to the next employee ★
募集要項をご確認の上、ご応募ください。