2021.01.28(THU)|HP spoke at the seminar?!
こんにちは。
ノットグローバル採用担当の今野です。
本日はこのブログの運営をされているイシン株式会社様が企画された
オンラインセミナーに参加させていただきました。
なんと弊社採用担当も登壇のお話をいただきましたので
採用担当の森本が登壇し貴重な経験をさせていただきました!
HIKOMA CLOUD SUMMIT 2021
【日時】2021年1月28日(木)10:00~12:00
~イベント内容~
■第1部 企業を取り巻く採用環境はどう変化する ~ニューノーマル時代の採用戦略~
■第2部 HIKOMA CLOUDの紹介
■第3部 【Case Study】オウンドメディアを活用した採用を実践する採用成功企業
弊社の森本は第3部で登壇ということで採用成功企業と題していただき
採用オウンドメディア導入前の課題~導入理由
そして導入後の採用成果とこれから注力ポイントをお話しいたしました。
イベントに参加されていない方のために弊社の内容を要約すると…
まず、オウンドメディア導入前の課題として
・採用はナビ媒体&採用イベント中心で採用単価が高い
・会社HPや社員紹介だけでは継続性が見られない
・採用サイトがなく自社の強みが伝わらない
という課題がありました。
この課題からの解決方法としてオウンドメディアの導入を決めた理由として
圧倒的にナビ媒体や採用イベントと比較して採用単価が低いこと
そして、長い目で見たときに費用対効果が高いことがあげられました。
導入後どのような成果があったかといいますと
まず、採用単価が下がったことは明らかなのですが、それ以上に
応募者が弊社の仕事内容や雰囲気を理解した状態で応募してくださっているので
入社後に感じるギャップは以前より少なくすることができているのではないかなと思います!
と、ここまでは本日の登壇内容なんですが
実際に登壇した森本に本日の感想を聞いてみました↓↓
【森本】
『採用担当として皆様の前でお話するという機会は今回が初めてで、
本当に緊張しましたが(笑)めったにない貴重な経験をさせていただきました!
また、他社様のお話を聞いて参考にできるところはどんどん試してみようと思っております!
これからも皆様に満足していただけるような内容・コンテンツの改善に取り組んで参りますので
引き続き、弊社採用サイトをご拝読いただけるとうれしいです!』
ということで、イベントを拝見させていただいている身としては
まったく緊張している様子はなかったですが
言われてみると若干声が震えていたかなと、、(笑)
ただ、いつもとは違う森本さんを見られて新鮮でした!!
オウンドメディア開設から約1年、開設直後から成果を実感している私たちですが
森本も申している通り、今後はこのブログやSNSの更新頻度を高めるだけでなく
皆様に満足いただけるコンテンツでノットグローバルを更に広め
優秀な人材の採用につなげられたらなと思います!
改めまして、イシン株式会社様
本日は登壇の機会を下さり、本当にありがとうございました!
今後ともご指導のほどよろしくお願い致します!
それでは本日のブログはここまで。
以上、ノットグローバル採用担当でした!
Hello, everyone!
This is Minako from HR.
Today I will report the seminar which is operated by Ishin Group, the owner of this recruitment site.
Also Morimoto who is in charge of HR, participated in the seminar as a speaker, and had a valuable experience.
HIKOMA CLOUD SUMMIT 2021
Date: THU 28-Jan, 2021 AM 10:00 – PM 00:00
~Contents~
■Chapter 1: How will the hiring environment surrounding companies change?
~Hiring strategies in the new normal~
■Chapter 2: Introduction of HIKOMA CLOUD
■Chapter 3: 【Case Study】Sharing cases of successful companies that using owned media
Morimoto spoke on the chapter 3, then, she spoke about the points to be impoved before using owned media, the reason why we decided to use it, the result and the future plan of recruitment.
For those who were not participated in the seminar, I will summarize her talks,
First, the impoving points for our recruitment were below;
・The hiring cost was too high because of using Navi media, or participating in a recruiting event.
・Referrals from HP and employees were not sustainable.
・It is difficult to appeal our strength without a recruitment site.
Being able to save the hiring cost compared with a Navi media or other event and to see cost-effective to look at the long term were the reason why we chose the owned media.
Eventually, it was clear that we could save the hiring cost. Moreover, the gap which our applicants have after joining the company may be able to be reduced because they already know what we do or the atmosphere of our work environment seeing this site.
That’s all for the contents of that day.
I asked to Morimoto how she felt after she spoke on the seminar.
【Morimoto】
I was very nervous because it was my first time to speak at the seminar as in charge of HR, however it was a valuable experience for me. Also, there were some good tips from the other speakers mentioned while the seminar, so I will try it in order that everyone can enjoy our contents. So, please keep checking our recruiting site.
I didn't notice that she was nervous until she said, but her voice certainly was sounded shaking. :’)
However, it was refreshing to see her who was different from usual.
It’s been a year since opening this recruiting site, as Morimoto mentioned, from now on, not only increasing frequency of posting SNS or blog, in order to boost our company recognition with contents that will be satisfied to everyone, I hope it will lead to the recruitment of ideal human resources!
Well, let us thank you again to Ishin for giving us this opportunity.
We do hope you will give us further support in the future.
That’s all for today’s blog.
See you next time!
募集要項をご確認の上、ご応募ください。