BLOG
ブログを読む

2024.06.04(TUE) | ★社員紹介バトン VOL.40★

ブログを読むBLOG

English text is listed after the Japanese text.

皆さんこんにちは!吉野です:)

いよいよ梅雨が始まる季節になりましたね!
私は雨だと出かけづらいので、苦手な月です。
雨でも充実した時間を過ごせるように工夫したいと思います!
家でまったり本を読んだり…雨の音を聞いたり…?

もうすでに、湿度が高くじめじめした気温ですが引き続き頑張りましょう!

話がそれましたが、今回は・・・
毎月恒例の社員バトンです!!


▼▼▼6月の社員はこちら!▼▼▼
 【PROFILE
 名前     : D.N
 拠点・部署: 東京本社営業部
 社歴     : 4年
 出身大学 : 青山学院大学

Q1.仕事内容は?
  営業アシスタントとして現地代理店・日本のお客様からオーダーを受け、
  海上・AIRの輸出入の案件の手配をしています。
  内容としては、船や飛行機のブッキング、書類作成、トラック手配、通関依頼など
  それぞれのお客さんの要望や状況に応じて臨機応変に対応しています。
  現地代理店と日本のお客様の両方と連絡を取るので、
  50%日本語で50%英語を使用しています!

Q2.入社を決めた理由は?
  コロナが流行りだした年に、元々働く予定だった会社が入社ギリギリで
  内定取り消しになってしまいました。
  そして、急遽就活を再開した際にノットグローバルを見つけました!
  英語を使用できることを軸に会社を探していましたが、グローバルな仕事ができること
  明るい会社の雰囲気、服装が自由なところに魅力を感じました!
  就職先を無くしてしまって困っていたところ内定をいただき、
  入社日も早めてくださって本当に感謝しています!!
 
Q3.ノットグローバルホールディングスってどんな会社?
  どんどん新しいことを取り入れることが出来る柔軟性のある会社です!
  コロナ間、時短勤務や在宅勤務を取り入れた会社は沢山あると思いますが、
  現在も取り入れている会社は日本ではあまり少ないと思います!
  私も実際、これまでずっと在宅勤務が中心でした!
  仕事の手配も一つのやり方にこだわらず臨機応変に対応し、
  みんな生き生きと仕事をしている印象があります。
  また、上司や社長との距離も近く、ちょっとしたことでもすぐに相談できるところが
  素敵なところです!

Q4.仕事でやりがいを感じる瞬間は?
  手配している案件が無事許可になった時や、
  お客さんの希望通りにブッキングや配送などの手配が出来た時に
  やりがいを感じます!!申告に関しては、通関部とお客様の間に立って必要な事項を
  確認しますが、税関に細かいところを突かれて確認に時間がかかった際や
  予想外のトラブルが起きた後、無事に解決できるとホッとします!
  また、スピード感を持って仕事をするように意識しています、
  そこをお客様に感謝された時はすごく嬉しいです!!
 
Q5今ハマっていることは?
  ちょっと前からですが、アサイーボウル作りにハマっています!
  アサイーペーストに冷凍のバナナ・ヨーグルト・ジュースなどをミキサーにかけ、
  その上にグラノーラ・フルーツをトッピングしています。
  美味しい上に栄養素も高くて最高です!! お店にあるアサイーの在庫切れが
  ずっと続いていましたが、 昨日またゲットできて嬉しいです!

Q6.リフレッシュ方法は?
  (いろいろありますが…笑) 友人と会ったり、好きなYouTubeを見たり、
  ヨガをしたりすることです! あとは旅行に行ったり、自然に触れることも大好きです!!
  こないだ山形県に遊びに行きましたが、山寺というところの景色にとても癒されました。
  (1000段以上登らないといけなく、ちょっときつかったですが、楽しかったです!)
  今度、熊本県・阿蘇山のほうに行きたいな~って思っています!

Q7.今後ノットグローバルホールディングスでチャレンジしたいこと!
  最近は案件の手配に加えて、先輩からアドバイスをもらいながらちょっとずつ
  お見積りも出したりしていますが、もっと数をこなして一人でも出していけるようになりたいです!
  まだまだ慣れていないことや、分からないことがたくさんあります。
  もっと多くのことができるように日々勉強していき、お客さんや現地代理店が安心して仕事を
  任せてくれるように引き続き頑張りたいと思っています!
 


~END~
D.Nさんはいつも笑顔が素敵で優しい印象のある人です!
後輩からの印象は、いつもわからないことがあったら丁寧に教えてくれるイメージです。
日本語よりも英語の方が理解しやすいときは、英語で説明をしてくれるため助かっているそうです!
このように語学が堪能なので、先月のタイでの代理店会議にも代表と社員の今野さんと共に、参加されていました。
OSチームでさらに活躍される方だと思います!
陰ながらに応援してます!!

それではまた、次回のブログで;)

2024.06.04(TUE) | ★Employee Introduction Baton VOL.40★

Hi, This is Yoshino:)

The rainy season’s finally starting!
I don’t like to go out when it’s rain, so it’s not my favorite month.
I think I want to devise to spend quality time if it’s rain.
Staying at home, reading some book… listen to the sound of rain etc..

It’s already to humid and damp temperature, but keep up the good work!

I’m getting off topic…Todays blog is...
Monthly employee baton!!


▼▼▼This month’s employees!▼▼▼
PROFILE
Name: D.N
Place / Department:  Tokyo Head Office / Sales department
Joined the company:  4years
University of origin:  Aoyama Gakuin

Q1. What’s your job?
A.     As a sales assistant, I arrangement for ocean and AIR import / export projects
when I receive orders from local agents and Japanese customers.
Our services include booking ships and airplanes, preparing documents,
arranging trucks, and handling customs clearance in a flexible manner according to each customer's
needs and circumstances. I use 50% Japanese and 50% English as I contact with local agents
and Japanese customers.

Q2. Why did you choose Knot Global HD?
A.     The year of covid-19 pandemic, I originally decided to work another company,
But They rescinded informal offer.
Therefor I found the Knot Global when I resumed my job search in a hurry!
I was also attracted by the ability to work globally, the cheerful corporate atmosphere
and the free to wear anything.
 
Q3. What’s Knot Global HD like? 
A.     We’re a flexible company that is able to adopt new things as they come along!
After covid-19, It was many companies installed a flextime and work from home.
However, I think We’re one company of the few they still use that system in Japan!
I've actually been working mainly from home ever since covid-19!
I have the impression that everyone is working with a lot of energy and enthusiasm,
and that they are flexible and adaptable without sticking to one way of arranging work.
Another nice thing is that we’re very close to my boss and the CEO,
and we can consult with them immediately about even the smallest matters!
 
Q4. What kind of moments do you feel the worth for work?
A.     I find it rewarding when I am able to handle the customer's needs for bookings, deliveries, etc...!!
I stand between the customs clearance department
and the customer to confirm necessary matters regarding the declaration, and I am relieved
when I can successfully resolve the issue after a time-consuming confirmation
or unexpected problem caused by customs' poking at details!
I am also conscious of working with a sense of speed, and I am very happy
when a customer thanks me for that.

Q5. What are you into these days?
A.     I'm addicted to making acai bowls a little while ago!
Acai paste in a blender with frozen bananas, yogurt, juice, etc.
And then topped with granola and fruit! It's delicious and high in nutrients!
I've been out of stock of acai in the store for a long time, but I'm happy to get it again!

Q6. What do you do for your refreshment?
A.    There are many things…
I do a lot of things, but I like to meet with friends, watch my favorite YouTube videos, and do yoga.
I also love to travel and get in touch with nature! The other day I went to Yamagata Prefecture for a visit,
and the scenery at a place called Yamadera was very relaxing.
(I had to climb more than 1,000 steps, which was a little tough, but it was fun!)
I'd like to visit Mt. Aso in Kumamoto Prefecture next time!

Q7. Is there something that you would like to challenge at Knot Global HD in the future?
A.     Recently, in addition to arranging projects, I have been giving out quotations
with advice from my seniors, but I would like to be able to give out quotations on my own!
  There are still many things I am not used to and don't understand.
I study every day for I increase do more.
And Will continue to work hard so that customers and local agencies will feel comfortable entrusting me
with their work.



~END~
Ms. D.N. always has a nice smile and a kind impression!
My impression from junior staff is that they’re always very attentive to teach me if I don't understand something. They’re helpful because they explain things in English when it’s easier to understand in English than in Japanese!
Since he is fluent in these languages, he participated in last month's agency meeting in Thailand with the CEO
and employee Ms. Minako.

See you on next blog;)

SHARE

READ MOREもっとブログを読む

2023.03.08(WED)|成田市企業説明会に参加しました✈
MORE
続きを読む
2024.11.18(MON) | 12月のオープン・カ...
MORE
続きを読む
2021.12.06(MON)|年末年始休業のお知らせ
2021.12.06(MON)|Notice: Office Closure for New Year Holidays
MORE
続きを読む
2023.05.23(TUE)|★社員紹介バトン VOL.27★
2023.05.23(TUE)|★Employee Introduction Baton VOL.27★
MORE
続きを読む

RECRUIT求人情報

2025年新卒 営業職
MORE
続きを読む
国際物流の通関業務
MORE
続きを読む
国際物流の法人営業
MORE
続きを読む
国際物流の法人営業
MORE
続きを読む

ENTRY応募する

募集要項をご確認の上、ご応募ください。

ENTRY
  1. Top
  2. ブログを読む
  3. 2024.06.04(TUE) | ★社員紹介バトン VOL.40★