English text is listed after the Japanese text.
皆さんこんにちは、吉野です:)
今回のブログは、前々回に投稿したブログの続きです!!
今回は研修2週目の様子をお伝えします!
入社の様子は【2025.04.08 (TUE) | 入社おめでとうございます❁】
ブログはこちら
研修1週目の様子は【2025.04.23 (WED) | ❁新入社員研修 Part1❁】
ブログはこちら
でご紹介をしていますので読んでいただけますと幸いです♡
―研修5・6日目―
2グループに分かれて外部研修と港見を行いました!
外部研修では、社会人マナーについてや
言葉遣いなど社会人としての基本的なことについて学んできてもらいます!
港研修では横浜港に行き、実際に港でどのような作業がされているのかを
見学しに行きました!
荷物を積める様子をみたり、港の風景を実際に見て
ガントリークレーンの動きを見たり...
実際のコンテナを見たり
保税倉庫を見学したり...
実際に港の現場を見たことで私たちがどのような流れで仕事をしているのか
イメージを付けることが出来たかと思います。
―研修7日目―
この日の午前中は外部研修で学んだことの復習も兼ねて
来客対応や名刺交換の確認テストを行いました!
午後は、営業アシスタントMGからの先輩トークがありました!
その後、電話対応やメール対応の基本事項の確認をし、
座学で貿易用語の講義がありました!
―研修8・9日目―
研修終盤はひたすら、貿易用語テストなど様々な課題を合格点に達成するまで行っていました!
午後の最初にはリーダーからの先輩トーク
通関部のMGからの先輩トーク
そして代表である松澤さんとの質疑応答を行いました~!
研修最終日には、修了証を代表からお渡ししました!
新入社員の皆様本当にお疲れ様でした!
今現在は、OJTのもとで実践しながら仕事内容を少しずつ覚えてもらっています!!
これからの成長が楽しみですね☆彡
このように2週間ほどみっちりと基礎的なことを学んでいただいた後は、
実務に入ってもらって実際に少しずつ仕事を進めていきます!
一般的な会社とは違い、短い期間の研修だとは思いますが、
フォワーダー事業の仕事の流れは実際に作業をしてみないと分かりづらいこともあるので
隣にOJTがいる中で教えてもらいながら仕事をしてもらっています!
常に質問が出来、サポートしてくれる環境はあるので安心してください:)
最後に…
今年度より人事部としてもコンテンツを改善して研修したので
これまでより充実した研修期間になったのではないかと思っております!
来年はさらにレベルアップした研修を実施できるよう、
人事部も新卒に負けず劣らず成長を続けていきたいと思います!!
それでは、次のブログで~!!
Hello, this is Yoshino:)
This blog is a continuation of the previous two blogs I posted!!
In this issue, I tell you on the second week of new employee training!
First day blog is【2025.04.08(TUE) | About the initiation ceremony❁】
Click here
The first week of training blog is【2025.04.23(WED) | ❁About new employee training Part 1❁】
Click here
I hope you’ll read the introduction in the following pages♡
-Training Day 5 to 6-
They divided into two groups for outside training and look around port!
In the external training, they learned about the basic manners of a member of society, language, etc.!
On the other hand, we went to the Port of Yokohama to see what kind of work is done at the port!
Seeing how cargo is loaded, and actually seeing the scenery of the port
Watching the gantry cranes in action…
Seeing actual containers and
Look around bonded warehouses …
-Training Day7-
In the morning of the day, they also had a confirmation test on how to deal with visitors
and exchange business cards to review what they had learned in the outside training!
In the afternoon, there was a senior talk from the sales assistant MG!
After that, they did the basics of answering telephone and e-mail correspondence
and had a classroom lecture on trade terminology.
-Training Day8 to 9-
The last half of the training was dedicated to various assignments,
including a trade terminology test, until a passing score was achieved.
Senior talk from the leader at the beginning of the afternoon
Senior talk from MG of Customs Dept
Then we had a Q&A session with Mr. Matsuzawa, the CEO.
On the last day of the training, the representative handed out certificates of completion!
Thank you so much to all the new employees for all your hard work!
Currently, they are learning the job contents little by little while practicing under OJT (on-the-job training).
I look forward to seeing them grow in the future☆彡
After two weeks of learning the basics in this way,
they’ll be able to start working in a practical environment,
and actually work a little bit at a time!
Unlike most companies, our company have a short training period,
but it’s sometimes difficult to understand the workflow of the forwarder business
without actually doing the work, so we have OJT next to new employees to teach them how to do the work!
You can rest assured that there is always a supportive environment where you can ask questions:)
Lastly…
From this year, the HR Dept has also improved the content and training.
So we believe that the training period has been more fulfilling than ever before!
We hope to continue to grow as much as the new graduates in the HR Dept
so that we can provide an even higher level of training next year!
See you on next blog!!
募集要項をご確認の上、ご応募ください。