2021.01.12(tue)|2nd online internship for grads in 2022
こんにちは!採用担当の森本です!
寒さが本格化し、全国各地で毎日のように大雪のニュースが流れていますが
皆さまがお住まいの地域はいかがでしょうか?
本社がある東京は、雪こそは降りませんが、
身体にしみる寒さにやられています・・・!
現在、弊社東京本社では、ほぼ完全在宅勤務に切り替え、
各自自宅で仕事をしている状況です。
去年の今頃、1フロアで30名ほどで一緒に働いていたころを思い出すと
かなり前の出来事のように感じます。(>_<)。
人生でこんなに長期間を家で過ごすこともないだろうと思って、
ステイホーム期間、ポジティブに有効活用します!
さてさて、本題に入りますが(笑)
タイトルの通り、22卒向け第2回インターンシップを開催いたします!
マイナビには情報公開しておりますのでご存じの方もいらっしゃるかと思いますが、
こちらでもお知らせさせていただきます★
▼詳細はコチラ▼
開催日:2021年2月10日(水)
時 間:10:00~14:30
ツール:Google Meets
内 容:▼午前の部
10:00 社長あいさつ
10:10 採用担当による会社紹介
10:30 2020年度新入社員によるプレゼン
10:45 社員座談会
11:30 終了
▼午後の部
13:00 コンテナ船手配
⇒輸出入の全体の流れ、輸送時の必要書類などを説明したあと、
実際のコンテナ船のBOOKINGの様子を画面共有にてお伝えします。
船社WEB SITEによるBOOKING、メールによるBOOKINGの2通りをお見せします!
実際に使用しているページを共有するので、入社後にどんな仕事をするのか
かなり具体的にイメージできる内容となっております。
14:00 全体質疑応答
14:30 終了
※プログラム内容が変更となる可能性がございます。予めご了承ください。
※事前予約不要です。
※途中参加・途中退室可能です。
※エントリーいただいている皆様に開催前日の16:00にURLをお送りするので、当日アクセスしていただくだけでOKです。
今回もコロナウイルス感染症拡大防止の観点から、
オンラインにて開催させていただくことに決定いたしました。
ご参加希望の方は、マイナビにてエントリー
もしくはこちらの採用サイトよりエントリーいただきますと
前日に参加ご案内メールをお送りさせていただきます♪
▼マイナビインターンシップサイト
https://job.mynavi.jp/22/pc/search/corp208602/outline.html
インターンシップ開催決定に伴い、22卒採用枠にご応募いただいた方は
下記選考フローに変更になります!
【応募⇒インターンシップ参加⇒書類選考⇒面接⇒内定】
インターンシップに参加いただき、弊社の様子や事業内容を知っていただいた上で
選考に進んでいただきたいと思っております★
今回もこのような感じで、会社や社員の様子だけでなく、
輸送の中で私たちがどの業務を担っているのか、どんな手配をしているのか、
詳しい部分もお話させていただきます!
たくさんの方にご参加いただけるとうれしいです!(^^)!
どうぞ、よろしくお願いいたします!
Hello, everyone!
This is Morimoto from HR.
How is going? These days, it’s really cold in Japan and I always hear about the weather news of heavy snow.
In Tokyo where our head office is located is rarely snowing, although it is still cold...
Currently, we shifted to work from home.
When I remember the time when around 40 members worked together on one floor around this time last year, it feels like a long time ago.
I don't think I'll spend such a long time at home in the future, so I will make good use of it positively during my stay home!
Anyway, let’s begin with today’s topic!!
As this title mentioned, we decided to hold the 2nd internship for graduates in 2022!!
The info has already been out on Mynavi,
▼Internship for graduates in 2022▼
Date: WED 10-FEB, 2021
Time: AM10:00-PM2:30
Contents: Before Noon
10:00 Greetings / CEO
10:10 Company introduction / HR
10:30 Presentation / New members in 2021
10:45 Conversation / Senior members
11:30 Morning Session Finish
After Noon
13:00 Handling lecture
*Instruction: the flow of import/export sea shipment
*Sharing how to book a container: via email / e-booking
14:00 Q&A time
14:30 Finish
*The contents may be changed without notice.
*No reservation required
*You can join or leave in the middle of the session
*URL for the event will be sent before a day of the event to all who completed entry
For our and your safety, we decided to hold the event online as same as last year.
If you are interested in our online internship, please complete your entry from this page or our Mynabi web site.
▼Mynavi internship web site
https://job.mynavi.jp/22/pc/search/corp208602/outline.html
▼Entry Form
https://hikoma.jp/knotglobal-hd/job_applications/new
[Recruitment Flow]
Entry → Internship → Screening by Documents → Interviews ⇒ Job Offer
We would like you to participate in the internship and proceed to the application after getting to know our company and business.
We will talk about not only the introduction of the company and employees, but also what kind of business we are in charge of in transportation, what kind of arrangements we are handling, and other details!
We look forward to seeing you on the online internship!
募集要項をご確認の上、ご応募ください。